- Avance Werving-en-selectiebureau Avance werkt met de zelfontwikkelde MyDrives-persoonlijkheidsanalyse. Die achterhaalt iemands innerlijke drijfveren. En precies die informatie heb je nodig om de perfecte match tot stand te brengen tussen kandidaat en opdrachtgever. Of: als je alleen afgaat op uiterlijke kenmerken kom je van een koude kermis thuis. Lees meer
- IKPASBIJ Doneer nu! Geef! Dat klinkt een beetje als je geld of je leven! Veel goededoelenorganisaties in ons land kopiëren die woorden en dat geschreeuw blindelings. Kan dat niet op een wat minder gebiedende wijze? Zeker wel. Want nu is er IKPASBIJ, het fondsenpodium van het Elisabeth Strouven Fonds. Lees meer
- Nelissen Steenfabrieken All in all you’re just another brick in the wall. Just another? Pink Floyd zat er helemaal naast. Want de ene baksteen is de andere niet, al zijn ze allemaal uit dezelfde klei getrokken. Bij Nelissen Steenfabrieken hebben ze een showroom die dat overduidelijk bewijst. Of: Nelissen Steenfabrieken zorgt voor een botsing tussen de traditionele en nieuwe wereld binnen de baksteenindustrie. Lees meer
- Vandersanden Group Vandersanden Group is ook een baksteenfabrikant. Hun verzoek: maak een veiligheidscampagne voor ons, zodat onze medewerkers de juiste beschermingsmiddelen dragen, machines veiligstellen voordat ze eraan werken, de verkeersregels respecteren in de fabriekshal, et cetera. Dat is functionele informatie. Maar hoe raak je die medewerkers emotioneel? Lees meer
- Pragmatics Pragmatics helpt opdrachtgevers bij hun financiële processen. Hoe maak je dat op een onderscheidende manier duidelijk? Hoe het was: op de website van Pragmatics stonden de medewerkers – netjes op een rij – afgebeeld. De begeleidende kopregel luidde: Finance & control professionals met kennis en karakter! Mmm. Dat kon beter. Lees meer
- Cycling Evers Stadsfietsen, racefietsen, e-bikes … Bij Cycling Evers vind je ze allemaal. Maar hoe breng je die onder de aandacht? Door de berijders op een plek neer te zetten waar je normaliter niet op je fiets zit. Wat je vervolgens nog nodig hebt, is een sterke themaregel die aangeeft dat het om kwaliteitsfietsen gaat zonder het woord en containerbegrip ’kwaliteit’ te gebruiken. Lees meer
- Albert Heijn Wat van ver komt, is lekker. Je hoort dit spreekwoord wel vaker. Hoe zit het dan met producten die uit de buurt komen? Zijn die minder lekker? Nee. Daarom werden topslagers uit diverse Nederlandse regio’s geselecteerd om de echte smaakliefhebber te verrassen met hun eigengemaakte vleeswaren en specialiteiten. Alleen: die producten moeten natuurlijk wel een merknaam hebben. Lees meer
- Sphinxkwartier Een aantrekkelijke brochure. Die moest er komen rond de verkoop van 12 grondgebonden woningen en 50 appartementen in het Maastrichtse Sphinxkwartier. Oké. Maar hoe maak je een brochure aantrekkelijk? Eén ding weet je vooraf. Je kunt niet volstaan met een serie plattegronden en de impressie van een dakterras bij penthouse type E. Wat doe je wel? Lees meer
- VV Eijsden Amateurvoetbalclub VV Eijsden zocht vrijwilligers. Hoe breng je die bal aan het rollen? Niet zoals bijvoorbeeld de KNVB, die vrijwilligers ’helden’ noemt. Helden? Als je op zaterdag een doelnet aan een haakje haakt, ben je geen held. Dan ben je een vrijwilliger. Helden waren de soldaten op de landingsstranden van Normandië. Vaak tegen wil en dank, maar toch. Lees meer
- Hermes De bussen van vervoerbedrijf Hermes waren tientallen jaren lang te zien op de Limburgse wegen. Dan komt er een tijd dat je je concessie verliest aan een concurrerend vervoerbedrijf. Zoals dat gaat. Wat dan overblijft: op een waardige manier afscheid nemen van je reizigers en alle andere betrokkenen met wie je al die jaren een goede relatie hebt onderhouden. Lees meer
- Vivre en GroenekruisDomicura De voorlopers van zorgorganisatie Envida waren Vivre en GroenekruisDomicura. Toen deze twee laatste instellingen overgingen tot een bestuurlijke fusie, moest dat nieuws vanzelfsprekend naar buiten worden gebracht. Hoe breng je die boodschap over zonder het woord ’fusie’ te gebruiken? Omdat zo’n woord alleen maar voor onnodige onrust zorgt onder de medewerkers van beide instellingen. Lees meer
- 3W Projectontwikkelaar 3W wilde laten weten dat het Maastrichtse winkel- en kantorencomplex Mosae Forum van zijn hand is. Daar kun je op verschillende creatieve manieren uiting aan geven. Maar hoe je dat ook doet: de communicatie moet strak aansluiten op de pay-off die ik al in een eerder stadium voor 3W had bedacht: 3W werkt generaties vooruit. Lees meer